Logo di Ateneo
Ti trovi qui: HOME

From educational robotics to social robotics

Authors are cordially invited to submit papers to be considered for the upcoming edition of REM-Research on Education and Media, Volume 9, Issue 1, June 2017

Editor:
Leopoldina Fortunato, Universitą degli Studi di Udine
Pier Giuseppe Rossi, Universitą degli Studi di Macerata

Please read the author guidelines   Click here to submit your proposal

Nowadays the debate on educational robotics is topical. But it seems that coding have often been the focus of interest without taking into account that robots do also have a “body”. We, thus, believe that today the debate launched with the seminar  “From educational robotics to Social robotics” at the last EMEM conference run in the September 8, 2016 deserves a special attention.

The focus on social robotics implies the analysis of the range of actions with which robotics is changing our lives (e.g. home automation). A robot is not only code, but has a physical structure, a body with which we interact. Let’s consider, for example, the use of robots in the field of special education.

Finally, how robots are affecting the imaginary dimension? What representations are connected with robots?

The call aims at investigating the social robotics, the imaginary dimension built around its use and, at the school level, the relationship between social robotics and educational robotics.

Topics:

Authors can submit original and unpublished research articles, which are not under review in any other journal.

Help and contact information: rem@sirem.org

 

[Ultimo aggiornamento: 15/03/2017 15:44:34]

 

Rodolfo Lugli: un passione per il lavoro di meccanico di precisione

Nel corso della sua carriera lavorativa Rodolfo ha avuto modo di apprendere e sperimentare diverse mansioni, sempre in ambito metalmeccanico da tornitore a direttore di produzione, lavorando presso diverse ditte. La sua passione per il lavoro di meccanica di precisione lo ha portato a costruire nel suo laboratorio ad uso personale, una rettificatrice di dimensioni ridotte 

x

Lunga vita ai laboratori di robotica di Officina Emilia!

si č concluso nel I° Istituto Comprensivo di Modena, il doppio ciclo di laboratori di robotica realizzati utilizzando i materiali e le procedure gią messe a punto da Officina Emilia 

x

Robotics workshops and Contextualised Technological Education programme

saggio di Paola Mengoli e Margherita Russo, pubblicato nel volume Economy, Employment and Skills: European, Regional and Global Perspectives in an Age of Uncertainty 

x

Laboratori di robotica ed educazione tecnologica contestualizzata

articolo di Paola Mengoli e Margherita Russo, pubblicato da Mondo Digitale, 1/2018 

x

GIOCARE A PENSARE. Metodi e tecnologie per l'uso educativo e didattico dei robot

Call for abstract - convegno | Universitą degli Studi di Milano-Bicocca | 20 Maggio 2017 | scadenza presentazione proposte: 3 aprile 

x

A Hybrid Space to Support the Regeneration of Competences for Re-industrialization

Paola Mengoli e Margherita Russo pubblicano un contributo sull'esperienza di Officina Emilia nel Quaderno n. 59/2017 della Fondazione Giacomo Bordolini: CITIES AS ENGINES OF INNOVATION AND INCLUSIVE GROWTH. A Transatlantic Journey EU-USA 

x

From educational robotics to social robotics

Call for papers | Deadline: March 31, 2017 

x

EMEM 2016 "Design the future"

Modena | 7-9 settembre 2016 

x

|Archivio News|

| e-mail info.oe@Unimore.it | © 2024 Unimore - Servizi Web - Privacy
mappa del sito